Veel hoogbegaafden zijn beelddenkers. De reguliere manier van lesgeven aan de hand van methodes zijn gebaseerd op de manier van leren van taaldenkers. De beelddenker loopt hier veelal in vast.
Beelddenkers denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden. Vaak hebben kinderen die beelddenken een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. Bijles helpt niet of nauwelijks omdat er dan nog meer schoolwerk op ‘foute’ wijze wordt aangeboden.
Als gecertificeerd coach “Ik Leer Anders” begeleid ik beelddenkende kinderen met leerproblemen. Tijdens de training van 4 – 6 sessies gaan we structuur aanbrengen in het hoofd van de leerling. Vervolgens komen spelling, de tafels, lezen, digitaal en analoog klokkijken en rekenen aan bod. Ook geef ik tips over het leren van plaatsnamen, geschiedenis, werkstukken en boekbesprekingen. Vooral in het begin is begeleiding thuis door een ouder noodzakelijk. Het is dan ook belangrijk dat één van de ouders bij de training aanwezig is.